Linki podrzędne

Image CAPTCHA
Wpisz znaki z obrazka bez spacji, uwzględniając duże i małe litery

Tagi

Pierwszy kontrapas rowerowy w Lublinie! Prawie 800 m długości!

portret użytkownika Aleksander Wiącek

W wielkim stylu Lublin dołączył do nielicznych polskich miast posiadających kontrapasy rowerowe, czyli pasy przeznaczone do ruchu rowerowego "pod prąd" na ulicach jednokierunkowych dla samochodów. Od kilku dni można już całkowicie legalnie poruszać się rowerem "pod prąd" na blisko 800 metrowym odcinku ul. Grygowej, biegnącej wiaduktem nad torami kolejowymi stacji Lublin Tatary. 1 lipca ruch na wiadukcie został ograniczony z uwagi na jego zły stan techniczny, w związku z czym samochody mogą jeździć wyłącznie od ul. Mełgiewskiej do Al. Witosa.

Na wiadukcie wymalowany został środkowy pas dla samochodów, natomiast po bokach dwa 1,5 m szerokości wolne pasy, którymi w obie strony bezpiecznie mogą poruszać się rowerzyści, mimo złego stanu nawierzchni. Co prawda oznakowanie pionowe jest niepełne (brak wyłączeń pod znakami D-3, C-2 i C-4), nie ma też oznakowania poziomego (P-23), ale nie zmienia to faktu, że z punktu widzenia oszczędności czasu i skrócenia drogi rowerzystów rozwiązanie to jest niezwykle istotne. Pamiętajmy, że najkrótszy objazd tego wiaduktu wymaga nadłożenia ponad 4 km drogi!

 

Znak B-2 z tabliczką od strony ul. Chemicznej.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

 

Image Hosted by ImageShack.us

 

Powtórzenie znaku za węzłem zjazdowym na tereny kolejowe.
Image Hosted by ImageShack.us

 

Tu jak i w pozostałych miejscach powinny jeszcze znaleźć się wyłączenia pod znakiem D-3.
Image Hosted by ImageShack.us